Impresii din calatoria in Statele Unite ale Americii – Dumitru Budac

Fratele Dumitru Budac, lider al Bisericii lui Hristos Londra, ne-a acordat cu amabilitate raspunsuri la un scurt interviu referitor la impresiile sale din calatoria in Statele Unite ale Americii ce a interprins-o in Martie 2015.

Marea Britanie Evanghelică: Pace, frate Dumitru. Ne bucuram ca ati ajuns cu bine la Londra. Spune-ti mi va rog care sunt primele impresii din America?.

Dumitru Budac: Pace. Am avut ocazia, prin harul Domnului sa vizitam si sa incurajam cateva biserici romanesti si moldovenesti, impreuna cu fratele meu Ilie, si sora Larisa, mama noastra. Am fost gazduiti de un frate drag, Nicolae Dron, de la Biserica Isus Salvatorul Renton, WA. Traiul in America e bun, credinta e slaba.

Marea Britanie Evanghelică: Dati-ne mai multe detalii, de ce credinta americanilor e slaba?

Dumitru Budac: Oamenii au mers in America sa-si faca un trai mai bun, dar dupa ce l-au obtinut, au uitat sa se opreasca si sa se adanceasca in Cuvânt, mai degraba au continuat, si au deschis al doilea business, au deschis a doua casa de batrani si nu au timp pentru Mantuitorul.

Marea Britanie Evanghelică: Cum a fost reintalnirea cu Iosif Ton?

Dumitru Budac: M-a asteptat cu bratele deschise. M-a mirat ca tinea minte numele sotiei mele Tatiana, desi ea nu m-a insotit acolo si nici nu s-a intalnit personal cu ea. Fratele Ton este inca un soldat pentru Hristos. Am vizitat si biserica de care el apartine in Portland si am constatat ca numarul fratilor era similar cu cel de la Leyton, vreo 20 frati.

 

Marea Britanie Evanghelică: Ce alte intalniri ati mai avut?

Dumitru Budac: Am fost la o adunare a menonitilor in Oregon si am ramas impresionat de credinta lor. Ei mi-au spus ca, de asemenea fac evanghelizare in piete. Am mai vizitat biserici romanesti in Vancouver, Everett si chiar o biserica ruseasca. Imbracamintea fratilor si surorilor m-a socat. Mai ales dupa ce am vazut decenta femeilor menonite. In ce priveste biserica ruseasca, cand am intrat inauntru am crezut ca suntem intr-o discoteca: lumini, sunete si urlete ce nu se potrivesc intr-o biserica a Domnului Isus.

Marea Britanie Evanghelică: Cum a fost la evanghelizarea stradala?

Dumitru Budac: A fost bine. Slava Domnului. Am fost cu inca trei frati:  un tata cu acordionul si doi frati cu saxofon. Si inca o biserica mi-a promis ca vor iesi si ei la evanghelizare.

 


Marea Britanie Evanghelică: Multumesc pentru timpul acordat. Mai aveti ceva de adaugat?

Dumitru Budac: Cu parere de rau spun ca am intalnit cazuri sociale intre frati si surori de acolo , de neacceptat in biserica lui Hristos: divorturi; Nu se poate ca in familie sotul si sotia sa nu-si vorbeasca de cateva luni. Domnul sa fereasca biserica lui Hristos din Londra de  astfel de lucruri. Desigur ca i-am certat cu dragoste si i-am incurajat sa-si salveze casniciile si sa-si faca mai mult timp pentru studiul Cuvântului lui Dumnezeu. Multumesc si Domnul sa va binecuvanteze.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

